Det kanadiske ølmarkedet er modent og domineres av to store lokale operatører. Aksjekampen førte til et fokus på en håndfull merker med høyt volum, som førte til de 5 beste merkene som representerer 45% av det totale ølvolumet, mens de resterende 350 merkene bidrar til resten.
Store produsenter fortsetter å kjempe for den første posisjonen når det gjelder individuelle merkevarer, samt bedriftens markedsandel. Befolkningens aldring fortsetter å sette spørsmålstegn ved ølindustrien, ettersom aldrende forbrukere søker lettere og sunnere mat og drikke, og industrien må fortsette å finne måter å møte disse behovene og unngå å migrere forbrukere til andre kategorier, for eksempel for eksempel vin.
Java kurs
Den aldrende befolkningen fortsetter å utløse ølproduksjon.
Det økende mangfoldet i befolkningen utfordrer også bransjen til å gi større valg og større tilgjengelighet til det som kan ha blitt sett i de beste marginale merkene tidligere.
Industrielle trender
Markedet er sterkt regulert og strengt kontrollert av provinsielle alkoholstyrer
Det kanadiske ølmarkedet er modent og domineres av to store lokale operatører – Molson og Labat.
Store produsenter fortsetter å kjempe for den første posisjonen når det gjelder individuelle merkevarer, samt bedriftens markedsandel